Oficjalna strona internetowa Gimnazjum im. Jana Pawła II w GalewicachGimnazjum im. Jana Pawła II w Galewicach
.Wycieczka śladami naszego patrona św. Jana Pawła II · 14-06-2017 W środę 14 czerwca 2017 roku uczniowie klas pierwszych Gimnazjum im. Jana Pawła II wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Krakowa i Wadowic. Celem wycieczki było poznanie miejsc związanych z patronem naszej szkoły św. Janem Pawłem II.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wawelu, gdzie powitał nas ziejący ogniem Smok Wawelski. Ważnym punktem wycieczki była  Katedra Wawelska, uznana za najcenniejszy obiekt  sakralny  w  Polsce. Katedra Wawelska to  dla  Polaków  miejsce  szczególne, odbyło się  tu  31 koronacji królów Polski, spoczywają tu prawie wszyscy-od Władysława Łokietka do Augusta III królowie Polski. W wawelskich kryptach obejrzeliśmy groby polskich artystów: Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego, Cypriana Kamila Norwida oraz Fryderyka Chopina. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta, który bije tylko przy okazji ważnych dla Polaków uroczystości. Jego dźwięk można było usłyszeć w najważniejszych momentach życia papieża Jana Pawła II.

Następnie udaliśmy się na ulicę Floriańską, która biegnie od północno-wschodniego narożnika Rynku Głównego do Bramy Floriańskiej i ma 335 m długości. Nazwa pochodzi od Bramy Floriańskiej, która zamyka od północy perspektywę ulicy i prowadzi w kierunku kościoła św. Floriana. Ulica ta wyznacza początek Drogi Królewskiej w Krakowie.

Kolejnym punktem wycieczki był Rynek Krakowski – największy średniowieczny plac Europy.

Podziwialiśmy tam pomnik Adama Mickiewicza, Sukiennice oraz kościół Mariacki, gdzie znajduje się piękny ołtarz wykonany przez Wita Stwosza. Z wieży Kościoła Mariackiego mogliśmy wysłuchać na żywo hejnału.

Na wycieczce śladami naszego patrona św. Jana Pawła II nie mogło zabraknąć odwiedzenia „franciszkańskiej 3”, gdzie w Pałacu Arcybiskupów Krakowskich znajduje się słynne okno papieskie.

Następnie udaliśmy się do Wadowic, aby poznać rodzinne miasto św. Jana Pawła II.  Zwiedziliśmy kościół Najświętszej Maryi Panny. Tam mieliśmy okazję podziwiać Chrzcielnicę, przy której został ochrzczony mały Lolek. Następnie poszliśmy na spacer po wadowickim rynku, którego największą atrakcją były papieskie kremówki. Szczególnym miejscem zwiedzania było Muzeum Domu Rodzinnego Ojca Świętego.

Dla wielu uczniów wycieczka była dużym przeżyciem. Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii Polski. Nauka w takiej formie pozwoliła nam w łatwiejszy i ciekawszy sposób przyswoić sobie wiele informacji dotyczących naszego patrona. Przekonaliśmy się, że odpoczywając, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.